تحميل كتاب الجفر الاعظم للامام علي عليه السلام

كتاب الجفر للإمام علي بن أبي طالب عليه السلام pdf

تحميل كتاب الجفر الاعظم pdf مجانا بروابط مباشرة

1

كتاب جفر

  • المؤلف : السيد علي عاشور
  • العاملي قسم : أمير المؤمنين علي بن أبي طالب
  • باللغة : العربية
  • الصفحات : 156
  • حجم الملف : 11.93 ميجابايت
  • نوع الملف : PDF
  • تاريخ الإنشاء : 08 يناير 2008

ما هي تنبؤات كتاب الجفر؟

تنبؤات كتاب الجفر، هو علم من علوم النبي عليه سلام ويختص بمعرفة الغيب ومستقبل الأمة الإسلامية، كتب بتعليم من الله تعالى وإلهام منه سبحانه.
كتاب جفر أبي العزائم، يتحدث فيه عن مستقبل الأمة الإسلامية ويتنبأ بالأحداث المستقبلية ورؤيته للنظام العالمي الجديد، بحسب اعتقاد الناس بهذا كتاب، منها تنبؤات ومبشرات لم تحدث بعد، ومنها ما حدث بالفعل بعد وفاته، ومن أعظمها ثورات الربيع العربي التي أخبر أنها تمهيد وتوطئة لظهور المهدي زعيم أهل البيت من مصر لينشر الإسلام في جميع أصقاع الأرض على حد تعبير المسلمين بهذا كتاب.
ووفقاً كتاب جفر علي بن أبي طالب، يعتقد الشيعة أنه قد ورثه عن النبي محمد، وهو مكون كتاب من صندوقين جلديين حيث يحتوي على كتب مختلفة للأنبياء السابقين والتي ورّثها علي وفاطمة الزهراء من الرسول محمد لأهل البيت حيث تنتقل ملكيتها مع كل إمام جديد من المحتضر الذي سبقه، كما يرث درع وسيف جدة محمد.

تنبؤات كتاب الجفر

واحد من اهم واخطر الكتب في العالم. كتاب الجفر الاعظم تقدر من خلاله تعرف المستقبل. كتاب خاص ومنسوب لال البيت. والعلماء المتخصصين في علم الحروف من خلال الكتاب ده. قدروا يعرفوا توقعات الفين تلاتة وعشرين في العالم هيحصل ايه. الجفر او الجذر. هو الكتاب وهو معروف بانه علم الجفر او علم الجفر. والكتاب ده مكتوب على جلد ماعز او جلد ثور صغير. الكتاب ده منسوب لسيدنا علي رضي الله عنه. وهو كتاب معترف به عند الشيعة. والكتاب ده بيعتمد على علم الحروف. من خلال الكتاب ده يقدر الشخص يعرف كل التفاصيل المستقبلية اللي ممكن تحصل بناء على علم الحروف. 

وكتاب الجفر ده له اكتر من حاجة. كتاب الجفر نفسه المسئول عن علم الحروف وجواه بعض اللي بيستخدمه بعض السحرة وهنوضح الكلام ده قدام شوية. الكتاب التاني اسمه الجفر الابيض. والكتاب ده جواه كل المعلومات عن العلوم الخاصة بسيدنا محمد عليه الصلاة والسلام. وبيشمل كل النسخ الحقيقية التوراة والانجيل والزبور وصحف ابراهيم. وكمان بيحتوي على كل قصص الانبياء بالتفصيل الممل. 

وبيتقال ان المعلومات دي كان سيدنا محمد عليه الصلاة والسلام بيديها لمجموعة من ال البيت علشان يخصهم بالعلم ده. الكتاب التاني اسمه الجفر الاحمر. والجفر الاحمر ده عبارة عن حقيبة فيها كل مقتنيات سيدنا محمد عليه الصلاة والسلام. وفي نفس الحقيبة دي في بعض الخطط الهامة للحروب اللي سيدنا محمد كان بيديها كاسرار لآل البيت بعيدا عن ان الكتاب ده صح او غلط وده هنقوله في اخر الفيديو لكن الكتاب ده بيعتمد في الاصل على علم الحروف اللي هو كتاب الجفر الرئيسي وعلم الحروف بشكل مختصر بيتقسم للاتي من التراب وحروف من النار وحروف من الهوى وحروف من الماء. ومن طبيعة حروف اسمك واسم والدتك بيقدر العالم انه يقدر يحدد. 

انت من انهي فصيل من الحروف دي وبيقدر يحدد من خلال الحروف طاقتك ومستقبلك وتفاصيل كتير جدا عنك وطبعا بيتم استخدامه في السحر لكن خلينا في المهم تخيل ان الكتاب ده تقدر كمان من خلاله تعرف اسماء الملوك والحكام اللي هيحكموا الارض وهيحكموا الدول في المستقبل. والعلماء اللي مؤمنين بكتاب الجفر قدروا يوصلوا لاحداس كتير هتحصل سنة الفين تلاتة وعشرين. واهمها زهور علامات كبرى من علامات الساعة او علامات القيامة. 

اول حدس متنبأ ان هيحصل سنة الفين تلاتة وعشرين هو حدوس فيضانات قوية جدا دول ساحلية كتير في امريكا والفيضانات دي هتتسبب في تدمير الدول دي تماما. وكمان هيحصل فيضانات في بعض الدول العربية. والفيضانات دي هتتسبب في غرق الاراضي الزراعية الكتاب بيقول انه هيزهر جبل الدهب. وجبل الدهب ده مجرد زهوره هي واحدة من اهم علامات قيام الساعة. وكمان الكتاب بيقول ان هيحصل جفاف تام في دول اوروبية كتيرة جدا. 

وان الارض هتبتلع الماء بالكامل وهتبقى منطقة اوروبا متعرضة لجفاف قوي جدا. ومن اخطر التوقعات اللي قالها كتاب الجفر انها تزهر كتلة نارية كبيرة. جاية من الفضاء متجهة على الارض وهتتسبب في دمار وتغيير كامل لشكل الارض الجفر بيعتمد على الحروف زي ما قلت وعلى طلاسم كتير. الطلاسم دي بيستخدمها صحرا كتير جدا في ايهام الناس بان هم يقدروا يعرفوا عنهم كل حاجة. ويقدروا يحددوا لهم مستقبلهم. 

بيتم استخدام الطلاسم دي قدام الناس في مباشر من خلال ان الساحر يسأل الشخص عن اسمه واسم والدته ويبدأ بحسابات علم الحروف اللي موجودة جوة كتاب الجوف يقدر يحدد بشكل قوي جدا مستقبل الشخص ده او احداس هتحصل للشخص ده في المستقبل لكن في اخر الفيديو خليني اقول لكم المفيد كتاب الجفر يقال انه موجود وانه منسوب لسيدنا علي وانه مكتوب على جلد الماعز او جلد ثور صغير زي ما قلت. 

لكن الحقيقة ان في مجموعة كتيرة جدا من العلماء بتشكك في وجود الكتاب اصلا ان الكتاب ده تم كتابته من اشخاص تانيين خالص مجهولين وتم نسبه لسيدنا علي علشان الناس تقتنع بالكتاب او تؤمن بالكتاب. النقطة التانية ان سيدنا محمد عليه الصلاة والسلام لم يختص بمجموعة معينة بعلم وما اختارش مجموعة او ميز مجموعة عن مجموعة لكن المرعب في كتاب الجفر ان كتير جدا من الشيعة مؤمنين بيه وفي الحقيقة انا محتاج اسمع منهم اكتر عن الكتاب ومحتاج اعرف معلومات اكبر عن الحقيقة ان الكتاب مرعب ومخيف. لان فيه ناس كتير جدا بتعتمد عليه لمعرفة المستقبل.


تحميل كتاب الجفر الامام علي pdf

 وقد كان كتاب الجفر أحد مصادر وأسس المعرفة التي اكتسبها الأئمة الاثني عشر، إذ حصل جعفر الصادق كتاب الفخر لحصوله على ملكية هذا كتاب الذي يشمل المعرفة المخفية للنبي محمد.
انتقلت ملكية كتاب الجفر الاعظم بين الأئمة جيل بعد جيل، والشيعة يعتقدون أن ملكية الكتاب الآن بين يدي المهدي.


كتاب الجفر الاصلي تحميل

قيل عن كتاب الجفر الإمام علي بن طالب عليه السلام، ورثه من النبي عليه وسلم وهو مكون من صندوقين جلديين، حيث انه يحتوي على كتاب مختلفة للأنبياء السابقين والتي ورّثها علي وفاطمة من رسول عليه وسلام لأهل البيت حيث مع كل إمام جديد تنتقل ملكيتها له من المحتضر الذي سبقه، كما يرث درع وسيف جده الرسول الأعظم محمد عليه وسلام.
علم الجفر يشمل المعرفة المخفية للنبي عليه وسلم، الأئمة اللاحقون كانوا معتادين على الرجوع و الاعتماد على القرآن الكريم وكتاب الجفر الذي كان بعهدهم.

تحميل كتاب الجفر الاحمر pdf مجانا

2

كتاب الجفر الاعظم




الاعظم للامام علي، تعاليم الأئمة الاثني عشر معرفة أحداث الماضي والحاضر، بضمنها أسماء جميع الملوك الذين يحكمون على الأرض علم النبي عليه السلام والأنبياء السابقين والأئمة الإثني عشر.
الإنجيل الذي نزل على عيسى، التوراة التي نزلت على موسى، الزبور الذي نزل على داود، وصحف إبراهيم، ومعرفة تاريخ الأنبياء وحوادث حياتهم والحوادث الباطنية الخاصة، وهذه كلها محتويات في جزء واحد من الجفر يسمى الجفر الابيض، يحتوي 14 تقسيم وكل قسم يحتوي 14 تفرع آخر.
حقيبة تحتوي درع وسيف، بضمنها سيف ذو الفقار وتعاليم الإسلام وتوجيهات وأمور تتعلق بأمور الحرب ضمن القسم الآخر الجفر الأحمر، علماء بني إسرائيل.

تنبؤات كتاب الجفر

ولا يُعرف أحداً ثبت عنه كتاب الجفر إلا إثنين هم:

  • علي بنا ابي طالب
  • جعفر الصادق

كتاب الجفر الاعظم صاحب دعوة الوراثة المحمدية لهذا العصر، وهو مطبوع في دار كتاب الصوفي بالقاهرة.
يرى الشيعة أن 
الجفر الاعظم لم ينظر فيه إلا نبي أو وصي، 2 وعليه فالكتاب المطبوع في القاهرة ليس الجفر الذي كان عند أهل البيت.

كتاب الجفر الاعظم

  • كتاب الجفر الأعظم يهتم به الناس من أنحاء العالم
  • كتاب الجفر الاعظم للامام علي عليه السلام مهم
  • تحميل كتاب الجفر الاعظم للامام عليه السلام
  • تحميل كتاب علم الجفر الاعظم للإمام علي بن ابي طالب pdf مجانا

كتاب الجفر الاصلي تحميل

  • جميع كتب الجفر الاعظم للامام عليه السلام
كتاب الجفر


1


2


3


4

6 تعليقات

  1. جميل
    1. شلون انزلة بالجهاز
  2. İndir
  3. صل الله على محمد وال محمد
  4. شلون طريقة التحميل
© جميع الحقوق محفوظة - book web تطوير قوالب بلوجر